sales en klantgerichtheid

Succesvolle verkopers, consultants en adviseurs stellen de klant centraal. Altijd. Want een duurzame klantrelatie vraagt om toegevoegde waarde in alle fasen: vanaf de allereerste contacten, in de advisering, bij het accountmanagement en in de aftersales.
Wij leren verkopers, consultants en adviseurs wat dit voor hun aanpak betekent, ontwikkelen de skills die hen daarin succesvol maken en helpen dit te borgen in de praktijk.
consultative selling
acquisitie en commerciƫle gespreksvoering
succesvol adviseren
accountmanagement
klantgericht denken en doen
succesvol onderhandelen
cross selling en up selling
referenties als succesvol acquisitiemiddel
wat onze klanten zeggen over de trainingen uit dit aandachtsgebied
Dagelijks profijt
"Ik heb dagelijks profijt van de training consultative selling die ik bij Stavant gevolgd heb."
Erg tevreden
"Wij hebben voor Stavant en Frank gekozen omdat hij een goede training Account Management geeft die past bij onze consultants die soms sales āviesā vinden. In de training is er veel aandacht voor onze manier van werken en de onderwerpen die voor ons belangrijk zijn (klantvraag centraal stellen, goede inventarisatie vragen stellen, kansen zien en bespreken, deal closen, weerstand overwinnen, etc.). Wij zijn erg tevreden."
Het zingt nu rond
"Onze consultants vinden het soms lastig om met verkoop en commercie bezig te zijn. In de training Consultative Selling hebben zij geleerd dat zij juist vanuit hun toegevoegde waarde en hun inhoud extra werk kunnen genereren, of aan nieuwe opdrachten kunnen komen. Het zingt nu rond, deelnemers zijn zo tevreden dat zij collegaās aansporen de training ook te volgen. Door de interactieve werkwijze en de oefeningen die helemaal toegespitst zijn op hun praktijk, kunnen zij er direct mee aan de slag bij hun opdrachtgevers. Kortom, wij zijn er blij mee."
Betere deals
"Prima sales training. Ik heb vooral geleerd eerst goed te inventariseren waar de behoefte van de retailer ligt i.p.v. productgericht te denken. Daardoor kom ik nu beter tot het sluiten van de deal."
Kansen verzilveren
"Frank heeft mij geholpen om gericht naar het sales proces te kijken, hoe ik daar invloed in neem, hoe ik kansen creƫer en hoe ik die kansen verzilver. Op een manier die bij me past. Hij komt niet met generieke sales oplossingen, maar hij werkt echt op maat. Zodat ik het de volgende dag al in praktijk kan brengen."
onze overige trainingen
management en leidinggeven

Leidinggevenden begeleiden, motiveren en stimuleren hun medewerkers.Ā Zo stellen zij hun mensen in staat om resultaten te behalen. Dit vraagt specifieke inzichten en vaardigheden van het management. Dat maakt leidinggeven leuk, maar soms ook lastig.
Wij helpenĀ leidinggevenden hunĀ aanpak en manier van communiceren te optimaliseren, zodat zij effectievere leiders worden. Zij leren bewuste en doelgerichte keuzes te maken. Dit kan door middel van training of coaching, afhankelijk de situatie en de doelstelling.
situationeel leidinggeven
leiding geven op de werkvloer
coachend leidinggeven
management leergang
leiding geven en de HR cyclus
samenwerken en feedback

Soms verloopt de samenwerking niet optimaal. Dan is bijvoorbeeld de werkwijze niet op elkaar afgestemd, wordt er te weinig feedback gegeven of niet aangesproken, of kan door beeldvorming de samenwerking verslechteren. Hierdoor is de effectiviteit en productiviteit binnen (of tussen) teams te laag. Onze trajecten en trainingen bieden uitkomst. Wij helpen jouw team in beweging te komen om de resultaten en de sfeer te verbeteren. Zo leren jullie effectief samenwerken en dit vast te houden.
optimaal samenwerken
beter presteren als team
werkwijzen op elkaar afstemmen
effectief feedback geven,-vragen Ʃn de relatie goed houden
feedback geven en -vragen in het kader van de HR cyclus
communicatie en regie nemen

Goede communicatie helpt doelen bereiken en is van groot belang tijdens het werk. Dat kan soms lastig zijn. Je kan een ander niet veranderen. Maar je kan wel invloed uitoefenen op hoe jij zelf omgaat met anderen, hoe jij je communicatie op hen afstemt zodat de boodschap overkomt en je regie neemt op de uitkomst van je gesprekken.
effectieve gespreksvaardigheden
overtuigend adviseren
feedback geven/vragen Ʃn de relatie goed houden
omgaan met weerstand en tegenwerpingen
regie houden tijdens je gesprekken
conflict hanteren
effectief onderhandelen