management en leidinggeven

Leidinggevenden begeleiden, motiveren en stimuleren hun medewerkers. Zo stellen zij hun mensen in staat om resultaten te behalen. Dit vraagt specifieke inzichten en vaardigheden van het management. Dat maakt leidinggeven leuk, maar soms ook lastig.

Wij helpen leidinggevenden hun aanpak en manier van communiceren te optimaliseren, zodat zij effectievere leiders worden. Zij leren bewuste en doelgerichte keuzes te maken. Dit kan door middel van training of coaching, afhankelijk de situatie en de doelstelling.

situationeel leidinggeven

leiding geven op de werkvloer

coachend leidinggeven

management leergang

leiding geven en de HR cyclus

onze overige trainingen

sales en klantgerichtheid

Succesvolle verkopers, consultants en adviseurs stellen de klant centraal. Altijd. Want een duurzame klantrelatie vraagt om toegevoegde waarde in alle fasen: vanaf de allereerste contacten, in de advisering, bij het accountmanagement en in de aftersales.

Wij leren verkopers, consultants en adviseurs wat dit voor hun aanpak betekent, ontwikkelen de skills die hen daarin succesvol maken en helpen dit te borgen in de praktijk.

consultative selling

acquisitie en commerciële gespreksvoering

succesvol adviseren

accountmanagement

klantgericht denken en doen

succesvol onderhandelen

cross selling en up selling

referenties als succesvol acquisitiemiddel

samenwerken en feedback

Soms verloopt de samenwerking niet optimaal. Dan is bijvoorbeeld de werkwijze niet op elkaar afgestemd, wordt er te weinig feedback gegeven of niet aangesproken, of kan door beeldvorming de samenwerking verslechteren. Hierdoor is de effectiviteit en productiviteit binnen (of tussen) teams te laag. Onze trajecten en trainingen bieden uitkomst. Wij helpen jouw team in beweging te komen om de resultaten en de sfeer te verbeteren. Zo leren jullie effectief samenwerken en dit vast te houden.

optimaal samenwerken

beter presteren als team

werkwijzen op elkaar afstemmen

effectief feedback geven,-vragen én de relatie goed houden

feedback geven en -vragen in het kader van de HR cyclus

communicatie en regie nemen

Goede communicatie helpt doelen bereiken en is van groot belang tijdens het werk. Dat kan soms lastig zijn. Je kan een ander niet veranderen. Maar je kan wel invloed uitoefenen op hoe jij zelf omgaat met anderen, hoe jij je communicatie op hen afstemt zodat de boodschap overkomt en je regie neemt op de uitkomst van je gesprekken.

effectieve gespreksvaardigheden

overtuigend adviseren

feedback geven/vragen én de relatie goed houden

omgaan met weerstand en tegenwerpingen

regie houden tijdens je gesprekken

conflict hanteren

effectief onderhandelen