management en leidinggeven

Leidinggevenden begeleiden, motiveren en stimuleren hun medewerkers. Zo stellen zij hun mensen in staat om resultaten te behalen. Dit vraagt specifieke inzichten en vaardigheden van het management. Dat maakt leidinggeven leuk, maar soms ook lastig.
Wij helpen leidinggevenden hun aanpak en manier van communiceren te optimaliseren, zodat zij effectievere leiders worden. Zij leren bewuste en doelgerichte keuzes te maken. Dit kan door middel van training of coaching, afhankelijk de situatie en de doelstelling.
situationeel leidinggeven
leiding geven op de werkvloer
coachend leidinggeven
management leergang
leiding geven en de HR cyclus
wat onze klanten zeggen over de trainingen uit dit aandachtsgebied
Dare2Change
"Sessies op maat die passen bij onze Dare2Change visie. Dat heb je fantastisch gedaan Frank! En dat zien we terug in de praktijk. Onze People Leads faciliteren en motiveren. Hun medewerkers nemen ownership en zijn pro actief."
Borging
"Ik ben zeer tevreden over de resultaten die ik geboekt heb met deze training. Mijn collega’s en ik hebben bij Stavant een managementtraining gevolgd. De aanpak van trainers Ronald en Frank was praktijkgericht. Wij werden betrokken bij de voorbereiding van het traject, ieders vragen werden in kaart gebracht en werden uitgebreid behandeld in de training. De opdrachten die we tussendoor deden, voerden we uit met onze eigen medewerkers. Zo ervaar je meteen wat je al geleerd hebt. Na de training hebben zij ons begeleid bij de borging zodat we het vast blijven houden."
Confronterende vragen
"Bureau Stavant, en Frank Gupffert, ken ik al een geruime tijd. In mijn loopbaan bij VodafoneZiggo heeft hij mij persoonlijk geholpen om mijn doelstellingen helder te krijgen. Meer recent hebben diverse medewerkers van mijn team een coachtraject bij Stavant doorlopen. Heel waardevol dat bij de intake al duidelijk wordt wat Stavant daar wel, maar ook niet in kan betekenen. Frank heeft een scherpe observatie, kan goed luisteren en denkt en zoekt mee naar de kern. Door zijn toegankelijke houding is er ruimte om open het gesprek aan te gaan waarbij een stuk humor zeker niet ontbreekt. Door het stellen van de juiste (soms confronterende) vragen weet Frank je aan te zetten om zelf met de antwoorden te komen. Zijn inzichten zijn soms heel verrassend, maar slaan vaak de spijker op zijn kop! Dankjewel Frank."
Tot volle tevredenheid
"Frank en Stavant trainen al jaren tot volle tevredenheid voor VodafoneZiggo. Met name binnen het Omnichannel Engagement Center, onze particuliere klantenservice, zetten we Frank graag in voor leiderschapstrajecten, coachtrainingen en communicatietrainingen. De aanpak van Stavant is altijd goed afgestemd op onze organisatiedoelen en weet deze goed te vertalen en te matchen met de doelen van de deelnemers. Doordat ze altijd maatwerk leveren is geen traject of training hetzelfde. Daarnaast leveren zij altijd kwaliteit, zijn ze flexibel en afspraak is afspraak."
onze overige trainingen
sales en klantgerichtheid

Succesvolle verkopers, consultants en adviseurs stellen de klant centraal. Altijd. Want een duurzame klantrelatie vraagt om toegevoegde waarde in alle fasen: vanaf de allereerste contacten, in de advisering, bij het accountmanagement en in de aftersales.
Wij leren verkopers, consultants en adviseurs wat dit voor hun aanpak betekent, ontwikkelen de skills die hen daarin succesvol maken en helpen dit te borgen in de praktijk.
consultative selling
acquisitie en commerciële gespreksvoering
succesvol adviseren
accountmanagement
klantgericht denken en doen
succesvol onderhandelen
cross selling en up selling
referenties als succesvol acquisitiemiddel
samenwerken en feedback

Soms verloopt de samenwerking niet optimaal. Dan is bijvoorbeeld de werkwijze niet op elkaar afgestemd, wordt er te weinig feedback gegeven of niet aangesproken, of kan door beeldvorming de samenwerking verslechteren. Hierdoor is de effectiviteit en productiviteit binnen (of tussen) teams te laag. Onze trajecten en trainingen bieden uitkomst. Wij helpen jouw team in beweging te komen om de resultaten en de sfeer te verbeteren. Zo leren jullie effectief samenwerken en dit vast te houden.
optimaal samenwerken
beter presteren als team
werkwijzen op elkaar afstemmen
effectief feedback geven,-vragen én de relatie goed houden
feedback geven en -vragen in het kader van de HR cyclus
communicatie en regie nemen

Goede communicatie helpt doelen bereiken en is van groot belang tijdens het werk. Dat kan soms lastig zijn. Je kan een ander niet veranderen. Maar je kan wel invloed uitoefenen op hoe jij zelf omgaat met anderen, hoe jij je communicatie op hen afstemt zodat de boodschap overkomt en je regie neemt op de uitkomst van je gesprekken.
effectieve gespreksvaardigheden
overtuigend adviseren
feedback geven/vragen én de relatie goed houden
omgaan met weerstand en tegenwerpingen
regie houden tijdens je gesprekken
conflict hanteren
effectief onderhandelen