management en leidinggeven
Leidinggevenden begeleiden, motiveren en stimuleren hun medewerkers. Zo stellen zij hun mensen in staat om resultaten te behalen. Dit vraagt specifieke inzichten en vaardigheden van het management. Dat maakt leidinggeven leuk, maar soms ook lastig.
Wij helpen leidinggevenden hun aanpak en manier van communiceren te optimaliseren, zodat zij effectievere leiders worden. Zij leren bewuste en doelgerichte keuzes te maken. Dit kan door middel van training of coaching, afhankelijk de situatie en de doelstelling.
situationeel leidinggeven
leiding geven op de werkvloer
coachend leidinggeven
management leergang
leiding geven en de HR cyclus
onze overige trainingen
sales en klantgerichtheid
Succesvolle verkopers, consultants en adviseurs stellen de klant centraal. Altijd. Want een duurzame klantrelatie vraagt om toegevoegde waarde in alle fasen: vanaf de allereerste contacten, in de advisering, bij het accountmanagement en in de aftersales.
Wij leren verkopers, consultants en adviseurs wat dit voor hun aanpak betekent, ontwikkelen de skills die hen daarin succesvol maken en helpen dit te borgen in de praktijk.
consultative selling
acquisitie en commerciële gespreksvoering
succesvol adviseren
accountmanagement
klantgericht denken en doen
succesvol onderhandelen
cross selling en up selling
referenties als succesvol acquisitiemiddel
samenwerken en feedback
Soms verloopt de samenwerking niet optimaal. Dan is bijvoorbeeld de werkwijze niet op elkaar afgestemd, wordt er te weinig feedback gegeven of niet aangesproken, of kan door beeldvorming de samenwerking verslechteren. Hierdoor is de effectiviteit en productiviteit binnen (of tussen) teams te laag. Onze trajecten en trainingen bieden uitkomst. Wij helpen jouw team in beweging te komen om de resultaten en de sfeer te verbeteren. Zo leren jullie effectief samenwerken en dit vast te houden.
optimaal samenwerken
beter presteren als team
werkwijzen op elkaar afstemmen
effectief feedback geven,-vragen én de relatie goed houden
feedback geven en -vragen in het kader van de HR cyclus
communicatie en regie nemen
Goede communicatie helpt doelen bereiken en is van groot belang tijdens het werk. Dat kan soms lastig zijn. Je kan een ander niet veranderen. Maar je kan wel invloed uitoefenen op hoe jij zelf omgaat met anderen, hoe jij je communicatie op hen afstemt zodat de boodschap overkomt en je regie neemt op de uitkomst van je gesprekken.
effectieve gespreksvaardigheden
overtuigend adviseren
feedback geven/vragen én de relatie goed houden
omgaan met weerstand en tegenwerpingen
regie houden tijdens je gesprekken
conflict hanteren
effectief onderhandelen